Aku tidak secantik Aisyah. Tidak sehebat Khadijah. Tidak sealim Sumaiyyah. Tidak sebaik Fatimah tapi aku cuba untuk jadi yang terbaik untuk diriku

Sunday, June 8, 2014

korean food

Assalamualaikum...

Dear friends...

Kepada peminat-peminat korea anda pasti berminat dengan makanan korea kan.. selain dari drama, nyanyian dan rancangan hiburan sudah menjadi ikutan masyarakat sekarang.. hati2 kpop lovers, jangan terlalu fanatik sehingga melalaikan.. Walaupun saya seorang peminat korea, tapi jangan lupa identiti kita sebagai rakyat Malaysia.. Jangan sampai cara berpakaian yang terlalu seksi dan ketat menjadi ikutan ok wink wink..


senarai makanan korea yang menarik perhatian saya..



 kimchi
 
 kimchi ini adalah sayur jeruk kalau di translate kan
kimchi ni adalah side dish 
kalau kite orang malaysia ala-ala sambal belacan gitu
kalau orang korea kimchi
macam sedap je kan.. 







bibimbab
 
bibimbab salah satu makanan yang saya teringin sangat nak makan
nasi campur yang disusun sayur, telur, cendawan dan sambal khas
kalau nak lagi sedap letak hirisan daging atau ayam
lepas susun cantik2 kita gaulkan nasi sehingga rata
lepastu makan.. yummy





 
eggroll
  telur gulung ni hampir sama dengan telur dadar
tapi yang istimewa nya telur ni digulung di atas kuali
buat hati2 tau.. 
saya pernah buat dan hasilnya baik..




Topokki
kek beras pedas ni direbus dengan gochujang
gochujang ni sejenis pasta cili yang diperap
sebagai penambah perasa la yg sama dicampur
dengan bibimbab



haa macam mana? nampak macam sedap kan.. so kalau tak tau nak buat senang cerita jom kita singgah ke dubu-dubu restaurants atau seoul garden. Restoran tu adalah halal untuk orang islam makan.. restoran tu ade dekat Mid Valley dengan Time Square.. dekat tempat lain saya tak pasti..

*terima kasih kerana singgah di blog ni...










No comments:

Post a Comment